Middag på Mikado

Ikväll var det dags för en överraskning som jag fått av min älskling. Han hade bokat bord på Mikado, en välkänd Japansk restaurang.

Detta var vår meny för kvällen:

Förrätt - Hiya-Yakko (färsk tofu med grönsaker och torkad bonito) för mig och Miso-Shiru (Miso-soppa till älsklingen)
Varmrätt - Yakiniku (Skivad entrecote och grösaker med yakiniku-sås, stekes på yakiniku-platta på bordet) + ris.

Efterrätt - En kula vaniljglass med chokladsås till mig och en 4cl Midori + kaffe till älsklingen

Något som jag var tveksam till från början var att du ska äta med pinnar, trodde aldrig att jag skulle få i mig något, men efter en snabblektion av servitrisen i "hur du äter med pinnar" gick det galant :)


Vi kan varmt rekomendera restaurang Take Mikado efter denna upplevelse.






Bilder: Privata


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ut som ni hade en underbar kväll! :D Själv har vi bara varit hemma ikväll. Pappa och fruga har varit här ikväll och ätit middag och sedan blev det lite sällskapsspel. :)



Utlandsresan är inte riktigt bestämd ännu men det lutar åt Egypten eller Teneriffa/Gran canaria. ;) kram kram

2009-01-17 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0