♥ Towes Dop 2011-02-05 ♥

Lördagen den 5:e Februari kl 12:00 så döptes vår älskade Towe. Dopet ägde rum i Dorotea Kyrka och präst var Karl W. I kyrkan sjöngs två psalmer, Tryggare kan ingen vara och Du vet väl om att du är värdefull (som för övrigt är en väldigt vacker psalm). Min lillasyster Evelina sjöng Älskade barn och då tårades det i mångas ögon, mycket mycket fint. Towe tog även hon ton och sjöng med sin moster i sista versen så vi alla blev fulla av skratt. Det som var extra roligt var att kantorn skrivit till en vers, blev extra speciellt :-)

Towe bar en dopklänning som gått i arv från Tomas mormor och den stickade koftan har min pappas sambo gjort. Till det blev det ett lila band. Towe var nöjd och glad hela tiden trots att hon var trött då dopet hölls då hon egentligen brukar sova. När cermonin i kyrkan var över bytte Towe kläder (eller mamma bytte kläder på henne)  till en lila tunika, vita strumpbyxor (som hon hade under dopklänningen) och den vita koftan + en vit mössa som hör till, hon var såå söt (precis som vanligt, hihi).

Fikat efter hölls i Församlingshemmet och där hade jag och mamma dukat med vita dukar och lila dekorationsväv, vita blockljus med lila rosetter, lila tulpaner, lila servetter med vita servetter vikta som dopklänningar med lila rosetter, ja som ni hör och ser så gick dopet i lila :-) Mamma och två av mina syskon smög iväg från kyrkan när cermonin var över och ställde fram fikat, det var kanon för då var allt klart när vi andra kom ner. Fikat som bjöds på var smörgåstårta som jag gjorde, en typ av chokladkladdkaka som min mormor gjorde (mumsiga som bara den) och en liten prinsesstårta som Towe fick en bit av. Behöver jag säga att hon tyckte det var smaskigt (hon fick såklart bara lite grädde). Till det kaffe, te och saft.

Towe tackar så mycket för alla fina presenter, kort och för att ni ville komma och göra hennes dag speciell ♥

Bjuder även på en bild på min outfit som blev en lila blus, svart kjol och svarta pumps. Bilden är lite ljus men ja ni ser ju på ett ungefär iaf.

Bilder: Privata

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Låter som ni hade ett riktigt fint dop.

Jag önskar att någon kunde sjunga på Eliahs dop oxå, men det är nog bara att inse att jag får stå över det :)



Vad tjusiga servetterna blev förresten :)

2011-02-18 @ 11:18:33
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Nina

Kanon fin dukning :) Och hon är ju kanon söt eran lilla tös!

2011-02-21 @ 09:00:18
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0